Friday 15 July 2011

Musicorn: Akatsuki - MUCC



Today's music corner would introduce MUCC's new single. It can't be called 'new' but it's their newest song, and will be my favorite song of the following week.
Its melody is so beautiful and so meets my feeling now, lightly sad. All I want to do now is to get out of this world..
Tat's voice is awesome. And Miya's guitar is amazing, too....


ムック
作詞・作曲:ミヤ

世界は眠ってる夜空の歌声が
ほら悲しみの霧を照らす
明日への憧れを抱いた僕たちは
今夜明けさえ信じられず

時代がざわついて霞んだ道をゆく
ずっと歯痒さを後に引いて
このまま目を閉じて眠ってしまおうか
この空の下身を委ね

逢いたいと思っていた微かに感じたぬくもりは
確かに君の笑顔思い出して
曖昧な心の色多分本当の僕の色
霞む空の暁

憂鬱を吹き飛ばせ ぬくもりを分け合って

僕たちは歩いてゆく悲しみの夜はやがて明ける
確かな思いを乗せ雲は流れ
喜びに霞んでゆけつないだその手を離さずに
僕らは笑えるから

今逢いたいと願っていた微かに感じたぬくもりは
確かに君の笑顔優しさだった
曖昧な心の色本当の色へと染め上げて
霞む空の暁

僕らは笑えるから


(from: http://mucc-mekishiko.blogspot.com/2011/05/mucc-akatsuki-lyrics.html)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...